31 Ekim 2010 Pazar

Marka tutunduracak mışız..


Marka tutunduracakmışız,
Yapabilir miyiz.?
Yaparız yaparız dersiniz eminim, bi marka versek elinize al bunu benim istediğim kitleye bu markayı duyduklarında bu hisse kapılmalarını sağla.
O zamanda yaparız yaparız diyebilir misiniz?
Şimdi siz reklamcıyım, markacıyım mı diyorsunuz, yanılıyorsunuz..
Marka oluşturmak apayrı bi sanat evet, ama tutundurmak markayı büyütmek beslemek süt vermek yürütmek kosturmak gibidir.
Bir anneyi düşünün markayı doğuran, sonra damadın annesi, gelinin annesi, damadın kardeşi kızın halası evin küçük kızı herkes bebeğe bişeyler yapar;
agu agu, hadi oğlum babaya pis de, hadi kızım iki kıvırt oyna bakalım falan filan. Görüyormusunuz markanızın cevresinde ne kadar etken var her an hedeflerinizden sizi şaştırabilecek.
Marka konumlandırmak neden marka olusturmakdan onemli, anlatabiliyorum demi. Markayı dogurana kadar fikir sadece sizindi artık o kamuya mal oldu, sizin reklamlarınız insanların agzında artık, markayı artık onlar yonlendırıyor. Siz bi mesaj veriyorsunuz hadi diyelim dogru mesajı verdiniz tamam bozulmadan gitti bu ıstedıgınız yerlere, hadi düşünün okadar dogru mesajın arasında bi tanecik yanlış bi mesaj yolladınız hedef kitlenize, Ozaman işte sakız olursunuz takipçilerinizin ağzında.Unutmamak gerekir kötü mesaj her zaman daha hızlıdır.
Marka olusturdum, marka tasarladım, guzel bı logo yaptım bu sektore cok uygun, bu isim kımsenın aklına gelmemiştir emınım marka yapmalıyız bunu, gibi birçok şey diyebilirsiniz farklı olduğunuzu düşünebilirsiniz. Ama unutmayın herkes çocuk yapar, ama herkes bir pehlivan, herkes bir atatürk, herkes bi yiğit, herkes bir kahraman yetiştiremez.
Marka yapabilirim diyecekseniz önce bu markayı ne yapabilirim diyeceksiniz.

Bekir Uğur KÖSE

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Şimdi Ara Haber OL
530 274 94 93
Blog'da Yer Almak İçin:İletişim