23 Ekim 2010 Cumartesi

Köfte Bahane, Mobilya Şahane


SADULLAH ORGAN
09-10-2010
İnegöl Mobilyası Tanıtım Grubu(İMTG) Başkanı Ahmet Güleç, mobilyada nicel büyüme değil, nitel büyümenin daha önemli olduğunu belirterek, `Daha çok çalışırsak, Avrupa`nın mobilya üssü oluruz` dedi.

5 Ekim 2009 tarihinde ‘İnegöl Mobilyasını Geleceğe Taşımak` sloganı ile kurulan İnegöl Mobilyası Tanıtım Grubu (İMTG), Hotel Angelacoma`da düzenlenen toplantıda bir yılda yapılan çalışmaları değerlendirdi.

Tanıtım Grubu Başkanı Ahmet Güleç, iyi niyetli olarak gelen önerilere her zaman açık olduklarının altını çizerek, İnegöl`ün,
mobilyanın fikir lideri olduğunu söyledi. İnsanların, bir şeyi geliştirme konusunda verdiği mücadelenin, alternatif gösterilmeden eleştirilir hale getirildiğini belirten Güleç, `Bir yıl önce Ticaret ve Sanayi Odası yönetimi ile bir araya gelerek mobilyanın daha çok tanıtılması ve geliştirilmesi konusunda bir çalışma yapmak için toplantı gerçekleştirmiştik. Toplantının ardından bütün mobilyacıların olduğu bir iftar yemeğinde iki konuya dikkat çektik. Birinci çalışmamız reklamla ilgiliydi. İkincisi ise alternatif bir fuar düzenleyip, fuardan iskonto alınmasıydı. İki konudan, reklam konusu kabul edildi. Çünkü 20 yıldır reklam yapamadık. Sonrasında İnegöl Mobilyası Tanıtım Grubu kuruldu. Yönetimimizde bir kaç mobilyacı olmasına rağmen, mobilya işiyle uğraşmayanların performansı, İnegöl`de bu konuda çok şeyin yapılacağı sinyalini verdi. Bu güne kadar 30 toplantı yaptık. Reklam ajansları ile görüşmeler yaptık. Sonrasında bütçe kurma konusunda çalışmalar gerçekleştirdik. O zaman İTSO`dan 150 bin ve belediyeden 150 bin lira olmak üzere bize taahhüt edilen 300 bin liradan başka bütçemiz yoktu. 3 bin 200 uçuşun yer aldığı Skylife dergisinde reklamımız var. Uzak doğu uçuşlarının çoğunu THY yapıyor. İnegöl mobilyası tanıtılıp, güçlendiğinde, mobilyacıda güçlenecek ve medyaya da bütçe ayıracağız. Mobilyacısının güçlenmesi demek, İnegöl`ün güçlenmesi anlamına geliyor` dedi.

NİTEL BÜYÜME ÖNEMLİ.....

Mükemmelliğin bir sonuç değil, süreç olduğunu ileri süren Güleç, bu sürece nerden başlanıldığının önemli olduğunu vurguladı. Güleç, İnegöl`ün genel anlamda mobilyasının gelişmesinde, nicel değil, niteliksel böyümenin önemli olduğunu öne sürdü. Güleç, `İbadetin azda olsa sürekliliği makbuldür. İnegöl, mobilyanın fikir lideridir. Bu liderliğimizin, 2. OSB`nin bitmesiyle beraber kapasite liderliğine dönüşeceğini düşünüyoruz. Daha çok çalışırsak, Türkiye`nin değil Avrupa`nın mobilya üssü oluruz` diye konuştu.

`Köfte Bahane Mobilya Şahane` sloganının hep olumlu tepkiler aldığını bildiren Güleç, şunları kaydetti:
`Köftemizde reklam oluyor, mobilyamızda. Biz bu sloganı, ‘Çay kahve bahane, sohbet şahane` sözünden aldık. Yani sonuçta bir kahve içmenin kırk yıl hatırı vardır. Köftemizin de mobilya ile değeri vardır. Köftemizin imajı mobilyamızla yarışır niteliktedir. İki önemli değerimizin, tek reklamda bulunması bizim için bir fırsattı. Yıllar içerisinde, İnegöl`den geçenler ya durup köftesini yedikten sonra mobilyasına bakmıştır ya da mobilyasına bakarken köfte yemeden gitmemiştir`

Cem Taşkıner
07.10.2010 / 23:49:52
Önceki gün Angelecoma Otel’de Mobilya Tanıtım Grubunun 1 yıllık değerlendirme toplantısına katıldım. Yerel basınla bir araya gelen İnegöl Mobilyacıları, yaptıklarını çalışmaların yanı sıra eleştirilere de cevap verdiler. Zaten Ahmet Güleç konulmaya başladığında meşhur resim yapma hikâyesi ile başladı. Çarşı ortasına sergileyip beğenmediğiniz yerleri karalayın dediğinde herkesin karaladığı, beğenmediğiniz yerleri düzeltin dediğinde de hiç kimsenin elini sürmediği o hikâye. Konuşmasının ardından ben ilk olarak söz aldım ve 3 soru sordum. Biri web sitesi ile ilgiliydi. Açıkçası 1,5 milyon TL harcayan bir tanıtım grubundan daha estetik bir site beklerdim dedim –ki hala aynı noktadayım- İkincisi ‘Köfte Bahane, Mobilya Şahane’ sloganından dolayı herhangi bir tepki alınıp alınmadığıydı. Olumlu tepki aldıklarını ifade ettiler. Tam tersini düşünün ‘Mobilya Bahane, Köfte Şahane’ denilerek bir reklam yapılsa, köftecilerin İnegöl köftesini böyle tanıttıklarını görseniz rahatsız olmaz mısınız diye de sordum. Bir taşla iki kuş vurulduğunu ifade ederek rahatsızlık yok dendi. Son olarak da Bursaspor’a forma reklamı ile alakalı konuyu gündeme taşıdım. Çok yüksek maliyetli olduğunu, Türk Hava Yollarının dahi 3 milyon dolarlık fiyata olur vermediğini ifade ettiler. Ben web sitesi konusunda hala ısrarla www.inegolmobilyasi.com.tr adresindeki tasarımın çok ama çok basit olduğunu savunuyorum. Görsellik açısından bir kere daha bakın ve değerlendirin. İkincisi köfte bahane, mobilya şahane ifadesinden tatmin olduğumu ifade edebilirim. Bursaspor konusu ise sanırım esnaftan para toplamakta sıkıntı yaşayan grubun, bir de bu miktarı daha üst noktalara taşıma imkanı yok gibi. Ben Mobilya Tanıtım Grubunun çalışmalarını büyük beğeni ile izliyorum. Güzel bir çalışma yapılıyor. Zaten olması gereken de bu. Son eklemem de şu, İnegöl dışındaki yerel gazeteleri düşünün derim. Haber Yorum’dan Ümit Karaş’ın bu önerisi bence gayet mantıklı. Hem maliyet açısından da daha düşük olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Şimdi Ara Haber OL
530 274 94 93
Blog'da Yer Almak İçin:İletişim