31 Ekim 2010 Pazar

"Değerleri Korumak İçin Markalaşmak Gerek"




Ayşegül Kuaförün sahibi Ayşegül ÇULCUGİL de marka tescili yaptırarak isim haklarını koruma altına alan binlerce firma sahibinden yalnızca birisi. Kendisiyle Denizli Marka olarak hem sektörün durumu hem de marka olmanın avantajları üzeine bir röportaj yaptık.


Marka Haber : Ayşegül Hanım ne kadar süredir Kuaförlük yapıyor? Ayşegül Kuaför Ne zaman faaliyete başladı? Hangi Hizmetleri Sunuyor?

Ayşegül Çulcugil : Yaklaşık 26 altı yıldır kuaförlük yapıyorum. Benim annemde kuafördü. Severek ve isteyerek seçtiğim bir iş olduğunu söyleyebilirim rahatlıkla. Ayşegül kuaförü ise 1992 yılında açtım. Burada Bayanlara saç konusunda her türlü hizmeti sunuyoruz.Saç kesimi,boya,balyaj.Bunun dışında manikür pedikür ve ağda gibi hizmetlerimizde var.


Marka Haber : Sektör hakkında bilgi verir misiniz? (İstanbul’daki durumu, STK’ları, çalışanlar)
Ayşegül Çulcugil : Sektörde özelikle kaliteli elemanların yetişmesi beni mutlu ediyor.Ancak bunun dezavantajları da var tabii ki.Mesleği her öğrenen kendi salonunu açıyor bu da çok fazla salon olmasına yol açıyor.Hatta birkaç koaför salonu yan yana açılabiliyor. Bunu denetlenmesi gerektiğini düşünüyorum. Ayşegül Kuaför şu an şirket olarak faaliyet gösteriyor.Ancak bundan önce esnaf olarak Umum Kadın Kuaförleri ve Manikürcüler odasına bağlıydık.Odanın bu tür konularda gerekli önlem ve tedbirleri alması gerektiğini düşünüyorum.Kuaför ve Güzellik salonlarının birbirinden ayrılacağı söyleniyor.Bununda çok isabetli bir karar olduğunu düşünüyorum.

Marka Haber : Ayşegül Kuaförün müşterilerine sunduğu farklılık ve avantajlar nelerdir?

Ayşegül Çulcugil : En başta yakınlık ve ilgi diyebilirim. Biz müşterilerimizle mümkün olduğunca çok ilgilenmeyi ve yakınlık kurmayı isteriz. Daha samimi ve içten bir profesyonellik anlayışımız vardır. Bununda insanları cezp ettiğini ve etmeye de devam edeceğini düşünüyorum.

Marka Haber : Şirket haline dönüşmenizin ve marka tescili yaptırmanızın nedeni nedir? Markalaşmadan beklentileriniz nelerdir?

Ayşegül Çulcugil : Marka tescilini şirket olmadan önce yaptırmıştım. Öncelikli isteğim severek yaptığım işimin hakkını vermek. Marka Tesciliyle ismimi ve yeniliklerimi korumayı amaçladım. Açıkçası markalaşmanın sektördeki değerleri de koruyacağı inancındayım. Çok fazla rekabet olduğu için bazen etik dışı olaylara da şahit olabiliyoruz. Tescil bu konuda koruyucu olacaktır inancındayım. Büyümek için öncelikle kurumsallaşmak gerektiği düşüncesindeyim..Bunun ilk adımı da markalaşmak ve şirketleşmektir. Bir şirket haline geldiğinizde ve bir markaya sahip olduğunuzda insanların size bakışı değişiyor. En büyük farkı da güven meselesi: İnsanlar mütevazı bir kuaför salonu yerine bir marka ile çalışmayı daha güvenli buluyorlar. Şirketleşmek ve tescilli bir markaya sahip olmak bakış açısında önelmiş bir değişikliğe sahip oluyor. Tabi sadece ticari oalrak değil çalışanlarıma yönelik de bazı düşüncelerim vardı. Ben onların bu kurumun şemsiyesi altında korunmalarını ve kendilerini geliştirmelerini istedim. Böyle bir yönü de var. Çünkü biz burada bir aile gibiyiz.


Marka Haber : Özellikle kuaför sektöründe işyerlerinin daha çok mütevazı mekânlar olduğunu görüyoruz. Marka olmuş ve elit bir kesime hitap edenlerin sayısı az ancak bir artış gösteriyor. Siz de bu trendi izleyenlerden misiniz? İleriye dönük düşünceleriniz, hedefleriniz nelerdir?

Ayşegül Çulcugil : Büyümeyi düşündüğüm doğru. Ancak buradaki sıcak ortam asla değişmeyecek. Burada müşterilere gösterilen yakınlık ve ilgi de bir değişme olmayacak. Profesyonelliğin daha duygusuz ve katı kurallardan oluştuğuna inanan bi kesim var. Bana göre profesyonellik müşteriye gösterilen ilgi ve yakınlıktır. Onlarla mümkün olduğunca yakın olmaktır.Bu nedenle profesyonelliğimizin de atarak devam edeceğini söyleyebilirim.İleriye dönük en önemli hedefim eğitim. Mesleki eğitim konusunda bir şeyler yapmak istiyorum. Bu sektörde çalışacak eğitimli kişilerin eğitimi konusunda çalışmalar yapmak isterim. Mesela özel bir kuaförlük okulu bile olabilir. Bunun dışında hedef olarak mümkün olursa bayilikler açmayı gösterebilirim. Farklı yerlerde pek çok sube açmak büyümek açısından da yararlı olurdu.


Marka Haber : : Adres Patent’i nereden duydunuz, Niçin Adres Patent’i tercih ettiniz? Aldığınız hizmetten memnun musunuz? İleriye dönük yeni marka veya tasarım gibi çalışmalarınız olacak mı?

Ayşegül Çulcugil : Adres Patent’i çeşitli vesilelerle duymuştum. Daha önce bilgim vardı.Bir adres değişikliği hususunda çalışmamızs olacak bu aralar.Ancak ileriye dönük yeni marka ve tasarım çalışmalarımız olcak.Zaten marka tescili yaptırırken hem ismimi hem de sektöre kazandıracağım yenilikleri korumayı amçlamıştım.Bu bu şekilde devam edecek.

Marka Haber : Marka tescilinde bulunmamış meslektaşlarınıza önerileriniz nelerdir?

Ayşegül Çulcugil : Daha önce bahsettiğim gibi sektöre ait değerleri korumak adına herkesin marka ve tasarım tescillerinde bulunması gerektiğini düşünüyorum. Ancak gördüğüm kadarıyla insanlar bu konuda hâla tam manasıyla bilgi sahibi değil. Sadece kuaförlük değil her sektörde bu böyle olmalı aslında. Ayrıca marka tescil harçlarının da düşürülmesinin firmaları daha çok tescile teşvik edeceği fikrindeyim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Şimdi Ara Haber OL
530 274 94 93
Blog'da Yer Almak İçin:İletişim