6 Kasım 2010 Cumartesi

Marka Yüzü Olmak


Pegasus dediğimizde aklımıza Ali Sabancı gelir, girişimcilik örneğidir, Beymen dediğimizde Cem Boyner deriz, çünkü modernliği yansıtır. Bu bahsettiğim kişiler, kendi markalarıyla uzaktan bir bütün halindedir. Direkt son tüketiciyle buluşmasalar da, markalarında kendi izlerini taşırlar, ve tüketicileri de bunu bilir.
Neden tüketiciler bir ürünü ya da servisi tercih eder diye sorsaydık önceden, aklımıza ilk fiziksel faydası gelirdi. Ama artık fiziksel faydanın dışında bağlılığın da önemli olduğunu, yani tüketicilerin fiziksel fayda ile yetinmeyip, aldıkları ürün ya da servisle örtüşecek duygusal bir şey aradığı nettir.
Ağaoğlu İnşaat, inşaat sektörünün en önemli firmalarındandır. Gazetelerde ve dergilerde, modern apartmanların, sitelerin tek sayfalık resimlerini görürdük. Sonra birden arabalarıyla, ve özel yaşantısıyla Ali Ağaoğlu magazin basınında yer almaya başladı. Öğrendik ki, Ali Ağaoğlu, Ağaoğlu İnşaat’ın patronu. Şimdi ise iki öğe birleşti, Ali Ağaoğlu kendi markasının marka yüzü oldu.
Yaklaşık 2 aydır, hemen hemen her gazetede sür manşette, İstanbul’da bilboardlarda, televizyonda reklamlarda ‘Bu ülkede herkes iyi yaşamayı hak ediyor’ dedi Ali Ağaoğlu, kendi üslubuyla ‘My World Europe’un özelliklerinden bahsetti. Şimdi ise yeni reklamı ve yeni projesi ‘My Towerland’ için, Sinan Çetin’le birlikte geçmiş kamera karşısına. Reklam filmine baktığımızda tüketicinin istediği iki alanı da dolduruyor. Fiziksel faydalarına baktığımızda, evlerin özelliklerinden bahsediyorlar, enerjisini kendisinin üreteciğini söyleyerek sosyal sorumluluk kısmını ön plana çıkartıyorlar. Peki bu reklam filmlerinin sağladığı duygusal yanın ne olduğunu düşünürsek, Ali Ağaoğlu’na güven, patrondan çok babacan kimliği vs. ve en önemlisi de o eve sahip olanların, ‘Ali Ağaoğlu’nun evinde oturuyoruz’ diyebilmesidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Şimdi Ara Haber OL
530 274 94 93
Blog'da Yer Almak İçin:İletişim