8 Haziran 2010 Salı

Natuzzi mobilya


Ünlü İtalyan firması Natuzzi, Türkiye'de 8 yeni mağaza açacak

Tüm dünyada 298 mağaza, 434 galeri olmak üzere 732 satış noktası bulunan ünlü İtalyan deri oturma grubu üreticisi Natuzzi firması Türkiye'de 8 yeni mağaza daha açacak.

Geçtiğimiz hafta ANSE alışveriş merkezinde Ankara'daki ilk mağazasını açan Natuzzi firmasının Ortadoğu Temsilcisi Mino Federico, A.A muhabirinin son yaşanan global kriz, Natuzzi'nin dünyada ve Türkiye'deki faaliyetlerine ilişkin sorularını yanıtladı.

Her sektörde olduğu gibi Natuzzi'nin de global krizden etkilendiğini belirten Federico, krizde daha çok altyapı, özellikle de iletişim altyapı yatırımlarına ağırlık verdiklerini söyledi. Bu yatırım türünün ise daha ziyade Mercedes ve BMW gibi büyük firmalar arasında yaygınlaşan bir yatırım türü olduğunu anlatan Federico, yine kriz sırasında satış, organizasyon mağazalarına verdikleri büyük desteklerle krizi hafif yaralarla atlatmayı başardıklarını kaydetti.

2010 yılında mobilya pazarının daha stabil olması dileğinde bulunan Federico, ev ürünlerine yönelik üretim yaptıkları için krizden daha çabuk etkilendiklerini ancak 2010'da daha fazla büyümek için ellerinden gelen çabayı sarf edeceklerini söyledi. Federico, ''Firma olarak büyümemiz, çok daha yavaş, zor ve sancılı olacak'' dedi.

-''DÜNYA PAZARININ YÜZDE 21'İNİ ELİMİZDE TUTUYORUZ''-

Natuzzi olarak dünya deri oturma grubu pazarının yüzde 21'ini ellerinde tuttuklarını anlatan Federico, ''Hem dünyanın hem de İtalya'nın en büyük deri koltuk üreticisi firmasıyız'' dedi. 2009 yılı cirolarının yaşanan küresel krize rağmen 550 milyon avro olduğunu belirten Federico, ancak geçen yılı ekside kapattıklarını kaydetti.

Firma olarak yatırım yapmaya karar verdikleri gelişmekte olan ülke pazarlarından bir tanesinin de Türkiye olduğuna işaret eden Federico, Türkiye'de mağaza açmalarının sebepleri arasında pazar payı büyüklüğü, bilinçli tüketici profilinin iyi ve sofistike ürün talebinin etkili olduğunu kaydetti. Uluslararası kuruluşlar tarafından açıklanan ekonomik raporlarda Türkiye'den çok stabil, güçlü ekonomik yapısıyla söz edilmesinin, Türkiye'den eskisi gibi korkmamalarını sağladığını anlatan Federico, bütün bunlar nedeniyle firma olarak yatırım yapmaya karar verdikleri gelişmekte olan ülke pazarlarından birisinin de Türkiye olarak belirlendiğini kaydetti. Federico, sadece Türkiye'ye değil Hindistan'a da bu anlamda çok büyük destek verdiklerini anlattı.

-TÜRKİYE'DE 8 YENİ MAĞAZA-

Jeopolitik konum nedeniyle firma olarak Ortadoğu'ya uzanmalarında Türkiye'nin köprü vazifesi oluşturabileceğine de vurgu yapan Federico, ''Türkiye bizim için genel anlamda bir vitrin oluşturuyor'' dedi.

Türkiye'de 8 yeni mağaza açmayı planladıklarını belirten Federico, İstanbul'da Etiler ve Florya'da halen faaliyette bulunan iki mağazaları bulunduğunu, Ankara'da geçen hafta açtıkları mağaza ile Türkiye'deki mağaza sayısını üçe çıkardıklarını kaydetti. İstanbul'da iki, Ankara'da da bir yeni mağaza daha açacaklarını belirten Federico, ''Ayrıca Antalya, İzmir, Bursa, Mersin ve Gaziantep'te de birer mağaza açacağız'' dedi. Böylece Türkiye'deki mağaza sayısını 11'e çıkaracaklarını bildiren Federico, Antalya ve İzmir'de buna dönük çalışmaların ise başladığını söyledi.

-''TÜRKİYE' PAZARININ YÜZDE 32'Sİ BİZİM''-

Natuzzi'nin Türkiye'nin ithal ettiği deri oturma grubu pazarında yüzde 32 pay ile lider konumda olduğunu belirten Federico, ''Elimizdeki verilere göre Türkiye'nin Amerika, Çin ve Avrupa'dan yaptığı deri ve kumaş koltuk ithalatı 300 milyon dolar tutarında. Biz bu pazarın yüzde 32'sini elimizde tutuyoruz ve bu payı yüzde 40'lara çıkarmaya çalışıyoruz'' dedi.

Türkiye'nin mobilya sektöründeki en büyük eksikliğinin markalaşma olduğunu belirten Federico markalaşmanın sağlanabilmesi konusunda ise şunları kaydetti:

''Markalaşmak için önce arkanızda bir tarih olması lazım. Tarihe ise bu işte senelerce süren bir tecrübeyle sahip olunabilinir. Ayrıca markalaşabilmek için şirketin ayakta kalması, kuvvetli bir finans ve görüş açısına sahip olması ve üretim yapması lazım. İçinde bulunulan zamanın ihtiyacı olan ürünlerin üretilmesi lazım. Biz bu son krizde çok büyük markaların da battığını gördük. Bu krizde çok çok büyük markalarla birlikte aşağıdakiler de tamamiyle yok oldular. Yalnızca ortadakiler ayakta kaldı. Ortada kalanların hepsi de güçlü tarihi olan aile firmaları yapısında firmalar.''

Firma olarak geleceğe yönelik üçer yıllık planlar yaptıklarını belirten Federico, bu üç senelik planlarda da sağlıklı şekilde ayakta kalmayı hedeflediklerini anlattı. Federico, ''Bunun yanı sıra büyümek, genişlemek, agresif bir firma olma cihetine de gidiyoruz. Şu anda yeni pazar arayışları konusunda Hindistan ve Ortadoğu'ya da çok ağırlık veriyoruz. Bunlar bizi kurtaracak pazarlardır'' dedi.
Kaynak:Zaman

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Şimdi Ara Haber OL
530 274 94 93
Blog'da Yer Almak İçin:İletişim